Leasing samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych
Leasing w firmach transportowych – ciągniki siodłowe, samochody ciężarowe
Leasing to popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących działalność transportową. Umożliwia dzierżawę przedmiotu, najczęściej pojazdu, przez określony czas na warunkach zawartych w umowie pomiędzy leasingodawcą (np. bankiem) oraz leasingobiorcą.
Koszty związane z zakupem floty pojazdów są dla firm transportowych dużym obciążeniem, dlatego przedsiębiorcy często decydują się na leasing ciężarówki. Po zakończeniu okresu leasingu mogą wykupić pojazd lub podpisać nową umowę leasingu na ten, lub inny pojazd. W takim rozwiązaniu zakup floty rozkładany jest w czasie, można rozwijać działalność bez narażania się na duże wydatki już na samym początku. Jeśli nie zdecydujesz się na wykup, wtedy leasing samochodu ciężarowego jest wygodną i tanią alternatywą dla najmu długoterminowego. Co jeszcze warto wiedzieć? Możliwy jest leasing zarówno nowych, jak i używanych pojazdów ciężarowych.
Firmy transportowe chętnie korzystają z leasingu na samochód ciężarowy, ciągnik siodłowy i naczepę. O czym musisz wiedzieć, zanim się na to zdecydujesz?
Leasing samochodów ciężarowych
Jeśli zdecydujesz się na tę formę finansowania firmowej floty, masz dwie możliwości:
- leasing operacyjny
- leasing finansowy
Jakie są między nimi różnice? Operacyjny leasing samochodu ciężarowego umożliwia podpisanie umowy na okres od 24 do maksymalnie 84 miesięcy. To leasingodawca jest właścicielem pojazdu, może dokonywać odpisów amortyzacyjnych. Jako koszt przychodu firmy transportowej rozlicza się czynsz inicjalny (pierwszą wpłatę, udział własny), raty leasingowe oraz koszty związane z eksploatacją pojazdu (zakup paliwa i części, ubezpieczenie oraz naprawy). To najczęściej stosowane rozwiązanie wśród polskich firm transportowych, spedycyjnych.
Warunkiem koniecznym do zawarcia leasingu finansowego jest opłacenie całego podatku VAT w dniu zawierania umowy. W praktyce, aby przedsiębiorstwo transportowe mogło zdecydować się na tę formę leasingu, musi posiadać spory kapitał własny na start. Jakie są tego zalety? W tym wypadku ciężarówka jest wliczona do majątku firmy, co oznacza, że leasingobiorca może dokonać odpisów amortyzacyjnych. Do kosztów uzyskania przychodu wliczana jest część odsetkowa raty oraz codzienne koszty związane z eksploatacją.
Leasing ciągników siodłowych
Ciągnik siodłowy jest kolejnym pojazdem transportowym, który jest chętnie oddawany w dzierżawę w ramach umów leasingowych. Przy czym dotyczy to zarówno ciągnika jak i zestawu ciągnika z naczepą.
Tak jak w przypadku samochodów ciężarowych, leasing ciągników siodłowych może być operacyjny lub finansowy, ich zasady są podobne. Warto jedynie wiedzieć, że w przypadku leasingu operacyjnego, umowa musi trwać co najmniej 36 miesięcy (przypominamy, że dla ciężarówek to 24 miesiące).
Ze względu na popularność tej formy finansowania pojazdów wykorzystywanych w firmach transportowych, wielu leasingodawców oferuje uproszczone procedury przyznawania leasingu na ciągniki siodłowe.
Leasing w firmie transportowej - Q&A
1. Dlaczego leasing samochodu ciężarowego jest dobrym sposobem na rozbudowę floty?
Dla wielu firm logistycznych leasing ciężarówki jest po prostu bardzo dostępną formą finansowania nowych pojazdów dostawczych.
2. Czym różni się leasing operacyjny od finansowego?
W przypadku pierwszej opcji to firmy leasingowe pozostają właścicielami pojazdu, mogąc dokonywać odpisów amortyzacyjnych (choć leasingobiorca może odpisywać m.in. koszty związane z ratami i paliwem). Leasing finansowy sprawia, że samochód jest wliczany w majątek leasingobiorcy.
3. Czy leasing pojazdów ciężarowych to dobre rozwiązanie?
Leasing samochodu ciężarowego jest nie tylko mniej ryzykowny niż zakup nowego ciągnika siodłowego, ale też pozwala zaoszczędzić środki finansowe „tu i teraz”. Co więcej, to rozwiązanie dużo bardziej elastyczne, znacznie ułatwiające rozbudowę floty pojazdów transportowych i wprowadzanie w kolejnych latach nowych ciężarówek i samochodów dostawczych, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.
4. Czy leasing na samochód ciężarowy jest tańszy niż jego zakup?
Leasing samochodów ciężarowych jest ciekawą alternatywą zastępującą kredyt lub wynajem długoterminowy. Jednocześnie to bardzo przystępna forma finansowania pozwalająca zamianę samochodów używanych na nowe. Warto przy tym zauważyć, że w niektórych przypadkach umowa leasingowa na ciągnik siodłowy daje możliwość wykupu pojazdu.
Oferta leasingu samochodów ciężarowych w TGZ
Na koniec pozostaje istotna kwestia: jaki jest ostateczny koszt leasingu pojazdów ciężarowych? Na to wpływa wiele czynników, takich jak opłaty wstępne oraz manipulacyjne, czynsz inicjalny, czas trwania umowy leasingowej samochodu ciężarowego, a także wariant leasingu (operacyjny czy finansowy). Zostając członkiem Transportowej Grupy Zakupowej, możesz liczyć na naszą pomoc. Podpowiemy korzystną formę leasingu oraz znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie.
Nasze wsparcie uzyskasz zarówno wtedy, gdy chcesz starać się o leasing używanych pojazdów czy nowych. W TGZ współpracujemy bezpośrednio z bankami, a brak pośredników sprawia, że koszty są niższe. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej, np. ile kosztuje leasing samochodu ciężarowego uzyskany z naszą pomocą, skontaktuj się z nami, korzystając z formularza poniżej.
To co możemy zapewnić na wstępie to:
- Współpraca bezpośrednio z bankami bez pośredników
- Leasing od 101%
- Oferta na leasing możliwa do przygotowania w walucie € i PLN
- Leasingujemy nowe i używane samochody ciężarowe
- Dedykowany opiekun dla członków grupy
Pamiętaj też, że w TGZ możesz liczyć na wsparcie w ramach innych usług związanych z finansami, takich jak tańsze części, których wymaga samochód ciężarowy w trakcie eksploatacji. Zachęcamy do bliższego zapoznania się z całością naszej oferty.
Karta paliwowa to wygodne rozwiązanie dla firm transportowych i wszystkich innych, które posiadają własną flotę pojazdów.
Członkom grupy TGZ pomagamy niemal w każdej sprawie (pracowniczej, karnej, odszkodowań etc. Działamy zarówno na terenie PL jak i UE.
Jeśli dysponujesz flotą pojazdów, interesować będzie Cię ubezpieczenie transportowe pojazdów dostawczych, ciężarowych, naczep czy przyczep.
Ubezpieczenie OCP nie jest obowiązkowe, dotyczy ochrony towaru w transporcie firmy transportowej, zajmującej się zarobkowym przewozem towarów.