Księgowość w firmie transportowej

PROMOCJA NA USŁUGI KSIĘGOWE - zadzwoń i zapytaj o szczegóły!

Prowadzenie księgowości w firmie transportowej, szczególnie działającej na rynkach międzynarodowych, może być skomplikowane. W związku z tym, wielu przewoźników decyduje się na skorzystanie z pomocy specjalistów. Jak jednak wybrać odpowiednie biuro rachunkowe dla firm transportowych?
Zostając członkiem TGZ, możesz zyskać dostęp do dedykowanego księgowego, który zajmie się nie tylko podatkami i rachunkowością, ale także reprezentowaniem Twojej firmy w ZUS i US. To idealne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców bez dużej floty pojazdów, którzy chcą korzystać z profesjonalnego doradztwa bez nadmiernego obciążania budżetu.
Księgowość w firmie transportowej
Księgowość w firmie transportowej

Jak to działa?

Księgowość dla firmy transportowej to idealne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców bez dużej floty pojazdów, którzy chcą korzystać z profesjonalnego doradztwa bez nadmiernego obciążania budżetu.

TGZ oferuje kompleksową obsługę firm transportowych, obejmującą m.in:

Dzięki temu możliwa jest optymalizacja kosztów oraz uporządkowanie wszystkich spraw związanych z dokumentacją. Sprawdź, jak wygląda księgowość firmy transportowej i zastanów się, czy chcesz usprawnić ten obszar działalności.

Firma transportowa – co obejmuje księgowość?

Księgowość transportowa obejmuje wiele różnych aspektów, nieistotnych w przypadku innych rodzajów działalności. Dlatego tak ważne jest, aby korzystać z pomocy biura rachunkowego, księgowych, którzy mają doświadczenie w branży transportowej, wiedzą, jak optymalizować budżet, niezależnie od tego, czy mowa jest o jednoosobowej działalności gospodarczej, czy o spółce osobowej bądź kapitałowej.
Księgowość w małej firmie transportowej musi uwzględniać ewidencję czasu pracy wszystkich kierowców, przygotowanie raportów kosztów zarówno dla konkretnego kierowcy, jak i auta (m.in. przedstawiających średnie zużycie paliwa) oraz opracowanie dokumentacji podatkowej, budżetowej czy inwestycyjnej.
W ramach prowadzenia pełnej księgowości dla firmy transportowej możliwe jest ubieganie się o zwrot podatku VAT naliczonego w krajach Unii Europejskiej, na których terenie działa przedsiębiorstwo. To skomplikowany proces, szczególnie że w każdym państwie obowiązują inne przepisy podatkowe, wymagane są różnorodne dokumenty. Zespół ekspertów TGZ doskonale orientuje się w takich kwestiach i jest na bieżąco ze wszystkimi zmianami.
Biuro księgowe zajmuje się przygotowaniem dokumentacji do kontroli, a także może reprezentować firmę w urzędach, celem wyjaśnienia wszelkich nieścisłości, co znacząco usprawnia pracę przedsiębiorcom. Przydatna okazuje się też pomoc w pozyskiwaniu dotacji unijnych na rozwój firmy transportowej, gdzie księgowość jest zaangażowana w cały proces przygotowania dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o dotację.

Koszt prowadzenia księgowości w firmie transportowej

01

formy prawnej działalności

02

wielkości przedsiębiorstwa

03

rodzaju zamówionych usług
Koszt rośnie, gdy zdecydujesz się na doradców, którzy specjalizują się w branży transportowej, ale wtedy masz pewność, że są to specjaliści działających w wąskiej specjalizacji. Miesięcznie może to być koszt od ok. 500,00 zł do nawet kilku tysięcy złotych. Cena ta zależy od ilości dokumentacji, ale również formy organizacyjnej prowadzonej działalności gospodarczej. Sposobem na obniżenie wydatków ponoszonych na księgowość transportową jest dołączenie do biura rachunkowego TGZ.
Kadry, Pałace, ZUS, PIT w transporcie to zupełnie inna nomenklatura rozliczeniowa niż w przypadku pracowników biurowych czy produkcyjnych.
Członkom grupy TGZ pomagamy niemal w każdej sprawie (pracowniczej, karnej, odszkodowań etc. Działamy zarówno na terenie PL jak i UE.

Jeśli dysponujesz flotą pojazdów, interesować będzie Cię ubezpieczenie transportowe pojazdów dostawczych, ciężarowych, naczep czy przyczep.

Leasing umożliwia dzierżawę pojazdu przez określony czas na warunkach zawartych w umowie pomiędzy leasingodawcą i leasingobiorcą.
Scroll to Top